STE Trainingen

committed to learning
Mijn STE
Nederlands English
FAQ
Sortering: 
Er zijn 43 faqs gevonden.

Algemeen

1. Wat zijn de openingstijden van STE?

Eindhoven:
Maandag t/m donderdag: 08.30 - 21.30 uur
Vrijdag: 08.30 - 17.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 13.30 uur

 

Sittard:
Maandag t/m vrijdag: 08.30 - 17.00 uur


2. Is STE in de vakanties gesloten?

In 2017 is STE gesloten op de volgende dagen:

 

Nieuwjaar: zondag 1 januari

Pasen: maandag 17 april

Koningsdag: donderdag 27 april

Hemelvaart: donderdag t/m zaterdag 25 t/m 27 mei

Pinksteren: maandag 5 juni

Kerstmis: maandag 25 december en dinsdag 26 december

 

 

 


3. Welke talen trainen jullie?

STE traint iedere taal. Sommige veel gevraagde talen, zoals Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans, bieden we standaard aan. Andere taaltrainingen kunnen we op verzoek voor u regelen. Heeft u interesse in een training van een specifieke taal? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.


4. Welke trainingsvormen zijn er bij STE?
  • Individuele trainingen (privéles)
  • Bedrijfstrainingen
  • Open Inschrijvingen (in kleine groepen, één keer per week)
  • Open Inschrijvingen Intensief (in kleine groepen, twee keer per week)
  • Open Inschrijvingen Highly Intensive Day-Time Course (in kleine groepen, vier keer per week)
  • Workshops

5. Kan een training ook bij ons op locatie gegeven worden?

Al onze trainingen zijn maatwerk, met uitzondering van onze Open Inschrijvingen. De opdrachtgever kan altijd de leslocatie kiezen: op één van onze locaties, bij het eigen bedrijf, óf op een andere locatie. Als de training op een locatie van de opdrachtgever wordt gegeven, berekenen wij reiskosten voor de trainer.


6. Ik wil geen lessen volgen. Hebben jullie ook eLearning?

STE heeft haar eigen eLearningmodules ontwikkeld en zet deze veelvuldig in tijdens trainingstrajecten. Deze modules worden niet zelfstandig verkocht.


7. Mijn eLearning werkt niet of niet meer. Wat nu?

Dit kan veel oorzaken hebben.
De meest voorkomende oorzaken vindt u hier 


8. Is STE gecertificeerd?

STE Languages heeft zich laten certificeren door twee externe organisaties, namelijk Cedeo en Blik op Werk.


9. Is STE op de hoogte van subsidieregelingen?

Er zijn zoveel subsidieregelingen, dat u het beste contact kunt opnemen met een hierin gespecialiseerde organisatie. Wij verwijzen u hiervoor naar de site van het NRTO, waar u algemene informatie kunt vinden.


10. Kan ik bij STE ook een visum regelen?

Nee, dat is niet mogelijk bij STE. Wij kunnen u wel doorverwijzen naar de juiste organisatie.


11. Hoe verander ik mijn gegevens in jullie database, zoals mijn wachtwoord of adres?

Iedere cursist van STE krijgt een eigen inlogcode voor ons portaal. In ons portaal is het mogelijk om uw persoonlijke gegevens aan te passen. Als u uw wachtwoord vergeten bent, dan kunt u via ‘mijn STE’ een nieuw wachtwoord aanvragen.


12. Hebben jullie ook een STE-app?

Op dit moment werkt STE nog niet met een app. Onze cursisten bieden we wel toegang tot ons portaal, waar we een uitgebreide selectie van lesmateriaal beschikbaar stellen.


13. Kan ik bij STE eten?

Eindhoven:
STE beschikt over een ontmoetingsruimte, waar u gratis koffie en thee kunt krijgen. Op de begane grond is een automaat aanwezig met frisdrank en snacks. In de nabije omgeving van STE zijn diverse eetgelegenheden.

 

Sittard:
Op onze locatie in Sittard kunt u bij de entree gratis thee en koffie krijgen en u kunt er uw eigen eten nuttigen.
 


14. Biedt STE mogelijkheid tot kinderopvang?

STE biedt geen mogelijkheid tot kinderopvang. Het meebrengen van kinderen naar de les is niet toegestaan, aangezien wij een rustige leeromgeving van belang vinden voor onze cursisten.


15. Hoe lang krijg ik toegang tot het cursistenportaal?

Elke cursist krijgt toegang tot het cursistenportaal. U kunt hier doorlopend uw gegevens inzien en eventueel bewerken. Gedurende de loop van uw cursus kunt u binnen het cursistenportaal gebruik maken van extra cursusmateriaal. U krijgt toegang tot het extra cursusmateriaal vanaf de startdatum tot en met een maand na de einddatum van uw cursus.


Bereikbaarheid

1. Waar is STE gevestigd?

Eindhoven:
STE heeft haar hoofdlocatie in Eindhoven, aan de Aalsterweg 3, 5615 CA, Eindhoven

 

Sittard:
In Sittard heeft STE een leslocatie aan de Poststraat 8, 6135 KR, Sittard


2. Wanneer is STE geopend?

Eindhoven:
Maandag t/m donderdag: 08.00 - 21.30 uur
Vrijdag: 08.00 - 17.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 13.30 uur

 

Sittard:
Maandag t/m vrijdag: 08.30 - 17.00 uur


3. Hoe kan ik STE bereiken met het openbaar vervoer?

Eindhoven:

Bus 7/317/318/407,  halte: Looiakkerstraat

Bus 17, halte: Heistraat
Meer informatie

 

Sittard:
Onze locatie in Sittard is goed bereikbaar met het openbaar vervoer: het pand ligt vlakbij het station van Sittard. U kunt het lopend via de achterzijde van het station in ca. 5 minuten bereiken.


4. Is er parkeergelegenheid?

Eindhoven:
STE beschikt over eigen parkeerplaatsen, achter het pand. Daarnaast is er voldoende gelegenheid om in de buurt onbetaald te parkeren.

 

Sittard:
Onze locatie in Sittard beschikt over een eigen parkeerplaats.


5. Is er een fietsenstalling?

Eindhoven:
STE beschikt over een eigen (overdekte) fietsenstalling. Hier kunt u uw fiets gratis stallen in een afgesloten ruimte. Als u aanbelt bij de fietsenstalling, maakt de receptionist de deur voor u open. We raden u dringend aan gebruik te maken van deze fietsenstalling, omdat er helaas vaak fietsen worden gestolen.
                                                                                                                  

Sittard:
U kunt uw fiets stallen bij het pand, maar helaas is dit niet overdekt en ook niet beveiligd.

 


Facturering

1. Kan ik pinnen bij STE?

Het is bij STE mogelijk om te pinnen. 


2. Kan ik korting krijgen?

STE werkt met een vast kortingsbeleid voor bedrijven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw accountmanager of met ons algemene nummer: 040 – 245 2860.


3. Kan ik in termijnen betalen?

Particuliere cursisten kunnen in twee termijnen betalen: de helft voor aanvang van de training en de helft halverwege het traject.


4. Wanneer moet mijn training betaald zijn?

Bedrijven moeten betalen volgens de afgesproken betalingstermijn. Particulieren dienen te betalen binnen tien dagen na de factuurdatum.


Inburgering

1. Wat kosten de taaltrainingen tot aan het Inburgeringsexamen/Staatsexamen?

Cursisten kunnen deelnemen aan korte groepstrainingen. Zo verhogen zij stap voor stap en in eigen tempo hun taalniveau. Het uiteindelijke eindniveau en de eventuele examentraining zijn van invloed op de kosten. Voor het Inburgeringsexamen moet u niveau A1+ hebben. Voor het Staatsexamen NT2 –Programma I is B1 het vereiste niveau en voor programma II is B2 het vereiste niveau.


2. Werken jullie met DUO?

STE is een Blik op Werk gecertificeerd bedrijf. Als u een lening heeft bij DUO, dan kunt u bij STE terecht voor uw Inburgering/Staatsexamen.


3. Kan ik bij STE een DUO-lening aanvragen?
  1. Een DUO-lening sluit u persoonlijk af. De lening kan niet door anderen (zoals STE) aangevraagd worden. Wij kunnen u natuurlijk wel helpen bij het invullen van het aanvraagformulier. Voor meer informatie kunt u terecht bij https://www.inburgeren.nl/


4. Hoe kan ik mij aanmelden voor een examen?

Via de volgende websites kunt u zich aanmelden voor een examen:


5. Kan ik mijn examen betalen uit mijn lening bij DUO?

Het is mogelijk om uw inburgeringsexamen of staatsexamen te betalen uit uw DUO lening:

 

Inburgeringsexamen

U kunt het inburgeringsexamen op twee manieren aanvragen:

Online of via een inschrijfformulier. Op dit moment is het betalen uit uw DUO lening alleen mogelijk via het inschrijfformulier. 

 

Staatsexamen

U kunt het staatsexamen online aanvragen. Bij het aanvragen van een examen kiest u bij betaling voor een betalingsverzoek per post. Wanneer u het betalingsverzoek heeft ontvangen kunt u deze direct sturen naar:

 

Service Centrum Inburgering

Postbus 764

9700 AT Groningen

 

U ontvangt twee weken vóór het examen een oproepkaart die u dient mee te nemen naar het examen.

 

Heeft u zelf de betaling voor het staatsexamen gedaan?

U kunt dan het bedrag terug krijgen via: nt2@duo.nl.

Onder vermelding van naam en BSN nummer kunt u aangeven dat u het examengeld zelf heeft voorgeschoten maar dat dit eigenlijk via de lening betaald had moeten worden.
Eventueel kunt u een scan van de bevestigingsbrief van het examen bij de mail voegen.
U krijgt dan snel antwoord van DUO.


Open Inschrijvingen

1. Wanneer starten de Open Inschrijvingen?

STE heeft voor haar Open Inschrijvingen Nederlands vijf startmomenten per jaar: januari, april, juni, september en november. Voor de overige talen zijn er twee startmomenten per jaar: januari en september. Op de homepage van onze website  http://www.ste.nl/ vindt u per taal een overzicht van alle georganiseerde Open Inschrijvingen.


2. Hoe groot zijn jullie groepen bij de Open Inschrijvingen?

STE geeft trainingen in groepen van minimaal vier en maximaal negen cursisten.


3. Kan ik gemiste lessen van een Open Inschrijving inhalen?

Een Open Inschrijving werkt volgens een vast lesprogramma en lesrooster. Gemiste lessen kunnen niet ingehaald worden. Aan het begin van de training ontvangen alle cursisten een lesplan. Daarmee kunnen ze zelf de gemiste lesstof inhalen. Het is niet mogelijk gemiste lessen in een andere groep in te halen, omdat wij de samenstelling van de groep belangrijk vinden.


4. Ik mis mijn eindtest. Kan ik die inhalen?

De laatste les van de Open Inschrijving maakt u uw eindtest. Bent u verhinderd, dan biedt STE u de mogelijkheid om uw eindtest op een ander moment te maken. Hiervoor zijn inhaaldata gereserveerd. U kunt deze data vinden op onze website. We verzoeken u om zelf een afspraak te maken om de test in te halen met uw log-in gegevens op onze website.


5. Krijg ik het lesgeld terug als ik eerder stop?

Bij uw inschrijving hebben wij een plek voor u gereserveerd in de gewenste groep. Het is niet mogelijk vrijgekomen plekken halverwege te vullen. Daarom is het niet mogelijk het lesgeld van een Open Inschrijving terug te krijgen.


6. Wat als een Open Inschrijving niet van start gaat. Biedt STE dan een alternatief?

Het concept van de Open Inschrijvingen is gebaseerd op minimaal vier inschrijvingen. Wij doen ons uiterste best iedere geplande groep te laten starten, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Wij bieden u altijd een alternatief afgestemd op de mogelijkheden die we op dat moment hebben.


Proces

1. Ik zoek een individuele, intensieve training. Welke mogelijkheden heeft STE?

Naast de Open Inschrijvingen en Highly Intensive Day-Time courses, bieden wij ook individuele intensieve trainingen aan. Een individuele training is altijd maatwerk en we passen onze trajecten altijd aan de wensen/mogelijkheden van de cursist aan. Één les van twee uur per week heeft wel onze voorkeur, omdat gebleken is dat deze tijdsduur noodzakelijk is om voldoende stof te kunnen behandelen. Soms is er een reden om een intensieve week te plannen, zoals een naderende zakenreis. Dit is dan ook mogelijk bij STE.


2. Kan ik mijn taalniveau laten bepalen?

Het is mogelijk bij STE een niveaubepaling uit te laten voeren. Deze bestaat uit een gesprek van ongeveer 30 minuten en een schriftelijke test. U ontvangt hiervan een certificaat met een beknopte omschrijving van het niveau.


3. Hoe ziet een intake eruit?

Een intake bestaat uit een mondeling gesprek en een schriftelijke test.


4. Ik heb geen kennis van een bepaalde taal. Waarom dan toch een intake?

Bij onze Open Inschrijvingen is het van belang dat u bij cursisten van het zelfde taalniveau zit. Tijdens de intake brengen we niet alleen uw taalkennis in kaart, maar kijken we ook naar uw opleidingsniveau en hoe u studeert. 
Bij de andere trajecten is een intake ook altijd nodig. Als de training begint, willen we meteen gaan lesgeven en geen tijd verliezen aan organisatorische zaken.


5. Is een instructietaal nodig?

Dit is alleen nodig bij taaltrainingen Nederlands. Bij de beginnende niveaus (A1- en A1) moet er een instructietaal zijn. De instructietaal is Engels (minimaal A2+ niveau). Vanaf het A1+ niveau wordt de training zoveel mogelijk in de doeltaal gegeven.


6. Kan ik twee talen tegelijkertijd leren?

Het is mogelijk om met twee talen tegelijkertijd te starten. Wij raden dit echter af. Het verdient de voorkeur om één taal per keer te verbeteren.


7. Kan ik lessen verzetten?

Bij een Open Inschrijving en bij bedrijfstrainingen is dit niet mogelijk, bij een individuele training is dit binnen bepaalde kaders wel mogelijk. Check hier voor onze algemene voorwaarden. 


8. Ik moet voor het werk op reis en mis daardoor enkele lessen. Hoe gaat STE hiermee om?

Lessen van de Open Inschrijvingen kunnen niet ingehaald worden. Wel bestaat de mogelijkheid om (tegen betaling) een aantal individuele uren te plannen om zo uw achterstand in te halen. Individuele lessen kunt u desgewenst via onze Virtual Classroom volgen vanuit het buitenland. Zo kunt u altijd doorgaan met uw training.

Ziet u aankomen, dat u veel lessen gaat missen? Dan adviseren wij u uw (vervolg-)training uit te stellen naar een volgend startmoment.
 



Er zijn 43 faqs gevonden. Terug naar de vorige pagina