STE Trainingen

committed to learning
My STE
  News Letter  Contact 
Nederlands English
home > news > details view

News

19 October 2017

‘Huiswerk hoort er écht bij. Humor trouwens ook’

Als assurantieadviseur helpt Rob van Leeuwen (44) Duitse bedrijven die de Nederlandse markt willen betreden. Dat vraagt om professioneel communiceren in verzekeringsjargon. Om zijn Duits gründlich te versterken, volgde hij een individuele training.


Wat was de aanleiding om een taaltraining te volgen?
‘Vanuit mijn bedrijf Van Leeuwen Hypotheken & Verzekeringen werk ik samen met een accountantskantoor in Zuid-Limburg. Op een gegeven moment kwam de vraag of ik Duitse bedrijven wil begeleiden die de Nederlandse markt opgaan. Die bedrijven krijgen met Nederlandse verzekeringen te maken en dus ook met verzekeringsvoorwaarden in een voor hen vreemde taal. Aan mij de taak de Nederlandse voorwaarden in het Duits toe te lichten. Ik sprak al wel een aardig woordje Duits, maar verzekeringsjargon is erg specifiek. En dus besloot ik een individuele training Duits te volgen.’

 

Waarom heeft u gekozen voor STE Languages?
‘Ik plaatste een berichtje op LinkedIn en werd al snel getipt. Ik bezocht de site, las wat referenties en toen was de keuze zo gemaakt.’

 

Waarom heeft u gekozen voor een individuele training?
‘Bij zakelijk Duits gaat het echt om maatwerk. Met een individuele training kun je heel specifiek ingaan op taalkwesties die bij het verzekeringsvak horen. Bovendien boek je zo sneller resultaat dan bij een groepstraining.’

 

Hoe is de training gegaan? Wat zijn uw (leer)ervaringen?
‘Goed! Ik ben heel tevreden over de trainer. Haar uitleg is altijd duidelijk en ze weet op het juiste moment te corrigeren. Ze is redelijk streng in huiswerk, maar dat heeft een reden: huiswerk hoort er écht bij. Je moet er dus wel voldoende tijd voor vrijmaken. Daarnaast is er genoeg ruimte voor humor en dat is natuurlijk fijn voor de sfeer.’

 

In hoeverre heeft de training meerwaarde gehad voor uw werk?
‘Ik kon al redelijk goed Duits maar merk absoluut vooruitgang. Waar het nu vooral om gaat, is dat het Duits nog meer een automatisme wordt. Niet te veel nadenken, gewoon doen.’

 

Tot slot: wat is uw algemene indruk van STE?
‘Heel goed. De lijntjes zijn kort. Als er iets verandert of als je een keer niet kunt, dan wordt er snel gecommuniceerd. Het is een prettig gebouw en er is altijd parkeergelegenheid. De accountmanager vraagt nog steeds regelmatig hoe het gaat. Het loopt allemaal soepel!’



Back to the overview
Back to the homepage