Van "Hello" naar "Houdoe"
18 december 2025
De Brainportregio Eindhoven is een bijzondere plek waar mensen vanuit de hele wereld samenwonen, werken en leven. We bouwen aan innovatie en vooruitgang, maar ook aan iets dat minstens zo belangrijk is: sociale verbinding. Met de campagne ‘Deel de taal van ons thuis - From Hello naar Houdoe’ willen Brainport Eindhoven, PSV en de partners ASML, Philips, CSU Digital, Jumbo Supermarkten, Royal Swinkels, VDL Groep, en Rabobank taal en verbinding bevorderen tussen nieuwkomers en locals. Van 'Hello naar Houdoe" is de titel van een initiatief van PSV en Brainport Eindhoven dat internationale spelers en inwoners helpt integreren door de Nederlandse en Brabantse taal te leren, van een simpel 'hello' naar de authentieke Brabantse groet 'Houdoe'.
Een goed gesprek begint bij het spreken van dezelfde taal. Maar wat als je de taal niet beheerst? Als STE Languages ontvangen we ruim 5.000 cursisten uit alle hoeken van de wereld. Zo’n 95 nationaliteiten vormen samen een mini-maatschappij, van voetballer tot tandarts en van directeur tot servicemedewerker. Onze taaltrainingen hebben een gezamenlijk doel: het leren van een gezamenlijke taal en het maken van verbinding met elkaar. Ons doel is dat internationals zich thuis voelen in de Nederlandse maatschappij en op een open en prettige wijze kennismaken met de Nederlandse cultuur.
Als trotse partner van PSV ontwikkelden we een campagne gebaseerd op het Brabantse Houdoe die bij alle thuiswedstrijden van PSV als Ledboarding te zien is. Zo ondersteunen en onderschrijven we met een glimlach en een knipoog de campagne van Brainport Eindhoven, PSV en de partners.